Już nie trzeba jechać na SIGEP

Już nie trzeba jechać na SIGEP

Zaledwie tygodnie dzielą nas od Expo Sweet – najsłodszych targów w Polsce. Wydarzenie rozpocznie się 17 lutego, w niedzielę, w Centrum Targowo-Konferencyjnym ExpoXXI przy ul. Prądzyńskiego w Warszawie. Największe święto polskiego cukiernictwa i lodziarstwa potrwa cztery dni.

Już nie trzeba jechać na SIGEP, gdyż cała światowa oferta znajdzie się pod jednym dachem u nas w kraju. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że bardziej opłaca się wybrać do Warszawy niż do Rimini, gdyż u nas, oprócz pełnej gamy produktów i maszyn włoskich, można znaleźć równie dobre, ale za to zazwyczaj tańsze produkty krajowe. Można też osobiście poznać dystrybutorów, wybrać firmy, z którymi będziemy pracować w nadchodzącym sezonie. Jak co roku można się spodziewać nowości – szczególnie w branży lodziarskiej, gdzie każdy sezon przynosi jakieś ciekawe pomysły. Jedne sprawdzają się na naszym rynku, inne okazują się zupełnym niewypałem. Jednak kto nie ryzykuje, ten głównej stawki nie wygrywa, dlatego warto być na bieżąco z wiedzą o rynku, aby konkurenci nas nie zaskoczyli i nie wyprzedzili.

Będąc na Expo Sweet koniecznie trzeba zobaczyć wystawy konkursów mistrzowskich. To doskonałe źródło inspiracji – uczestnicy przygotowując się do startu zazwyczaj badają światowe trendy, modę i najnowsze rozwiązania technologiczne, a potem stosują je w swoich pracach. My możemy skorzystać z ich wiedzy analizując wykonane dzieła lub nawet patrząc im na ręce podczas zawodów. Podczas tegorocznych Expo Sweet planowane jest rozegranie aż pięciu konkursów: mistrzostw w dekoracji tortów, mistrzostw lodziarskich, deserowych, szkolnych oraz otwartego konkursu na dekorację cukierniczą. Będzie więc co podziwiać.

Inną atrakcją targów stanowią krótkie, ale przydatne biznesowo seminaria szkoleniowe. Można się na nie zapisać na stronie targów: www.exposweet.pl.

Tam też można znaleźć wiele innych interesujących i przydatnych informacji. Po pierwsze: katalog okazji targowych prezentujący oferty przygotowane przez wystawców specjalnie na targi. To możliwość „ustrzelenia” okazji dla swojej firmy, tym bardziej, że targi są doskonałym miejscem na zakup produktów po wyjątkowych korzystnych cenach. Dotyczy to zwłaszcza maszyn, które jako „powystawowe” można nabyć z dużymi rabatami. Jeśli zaproponujemy wystawcy, że zabierzemy maszynę prosto ze stoiska, to zwykle jest to silny argument negocjacyjny, przed którym ulega wielu sprzedawców. Oczywiście najskuteczniej działa to ostatniego dnia, czyli w środę, kiedy wszyscy szykują się do zakończenia imprezy, a najchętniej wracaliby pustymi ciężarówkami, mając za to kieszenie wypchane gotówką.

Ostatni dzień jest niewątpliwie najlepszy do zakupów, ale także w pozostałe dni warto zwiedzić targi, bo wystawcy prześcigają się w organizowaniu na swoich stoiskach interesujących pokazów. Zapraszają gwiazdy światowego cukiernictwa, mistrzowie baristyki, wybitni dekoratorzy, a także mistrzowie lodziarstwa – można ich zobaczyć osobiście wyłącznie podczas Expo Sweet. Co więcej, można także przyjrzeć się ich pracy, porozmawiać z nimi, zapytać o radę, albo przynajmniej… zrobić sobie wspólne selfie.

Stoisko naszego miesięcznika oczywiście także będzie obecne na targach w Warszawie, na które serdecznie zapraszamy naszych Czytelników. Jak zwykle będziemy na nich zupełnie za darmo rozdawać najnowsze wydanie magazynu Bake & Sweet.