Jesienią w Stuttgarcie

Jesienią w Stuttgarcie

Tegoroczne targi Südback będą miały nową strukturę hali i dodatkowe 10 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej. Organizatorzy imprezy w Stuttgarcie, która potrwa od 20 do 24 września tego roku, zamierzają zgromadzić około 700 wystawców i przyciągnąć około 38 tysięcy odwiedzających.

Od pierwszej edycji targów w 1978 roku ich organizacja z roku na rok jest na coraz wyższym poziomie.

– Niezależnie od tego, czy chodzi o technologię produkcji, maszyny i urządzenia, surowce, wyposażenie sklepów czy promocję sprzedaży – wszystkie produkty i usługi prezentowane podczas tegorocznej edycji Südback będą dostosowane do potrzeb rzemieślniczych piekarzy i cukierników – podkreśla Ulrich Kromer von Baerle, prezes Messe Stuttgart

Zdaniem Stefana Körbera, dyrektora Stowarzyszenia Cechów Wirtembergii targi w Stuttgarcie to model sukcesu, pomimo wirtualnych rynków i digitalizacji.

Nadal ważne jest, aby programiści i rzemieślnicy spotykali się twarzą w twarz, wymieniając informacje i pomysły – mówi Körber.

Z kolei Wolfram Früholz, zastępca dyrektora Stowarzyszenia Cechów Cukierników Badenii-Wirtembergii podkreśla, że z punktu widzenia handlu słodyczami, Südback jako trendsetter prezentują innowacje, które mogą ułatwić codzienną pracę i podnieść jakość sprzedaży. Jako przykład podaje rozwój materiałów opakowaniowych – muszą być wielokrotnego użytku, biodegradowalne i ekologiczne. Targi w Stuttgarcie oferuje szeroką gamę tego typu nowych produktów.

Innowacyjne pomysły

Gunter Hahn, prezes Bäko-Zentrale również jest zdania, że targi stanowią siłę napędową innowacyjnych pomysłów, koncepcji i nowych rozwiązań. Uważa on, że Südback stanowi doskonałą okazję do promowania mocnych stron i regionalnych cech handlu piekarniczego poprzez „świeże pomysły dla linii trendów piekarzy i cukierników”.

Zagadnienia związane z przemysłem i edukacją również są obecne na targach branżowych. Według Körbera, handel piekarniczy w Niemczech od kilku lat notuje stały spadek wielkości operacyjnych w całym kraju. Z kolei przedstawiciele handlu cukierniczego uważają, że w ciągu ostatnich pięciu lat odnotowano nieznaczną tendencję wzrostową.

Jedni i drudzy wskazują przy tym na niedobór wykwalifikowanych pracowników produkcyjnych, jak i zajmujących się sprzedażą, co aktualnie dla niemieckiej branży piekarsko-cukierniczej jest największym wyzwaniem. Stowarzyszenia cechów w całym kraju chcą zatem wykorzystać wrześniowe targi, aby zarówno wspomóc młodych stażystów w poszukiwaniu atrakcyjnej pracy, jak też doradzić właścicielom firm w sprawie rekrutacji nowych pracowników.

Fora i pokazy na żywo

Podczas tegorocznej edycji Südback zorganizowane zostanie m.in. Forum Trendów Piekarskich (hala 8), gdzie prezentowany będzie zróżnicowany program produkcji, sprzedaży, marketingu, a także koncept kawiarniany, pokazany m.in. przez German National Bakers Academy (Südwest i Weinheim). Nie zabraknie też ciekawych pomysłów dla cukierników, które zaprezentują znani w Niemczech wykładowcy: Joachim Habinger, Laurent Lasse-Valrhony, Bernd Siefert i Matthias Mittermaier.

Z interesującymi i praktycznymi wskazówkami oraz różnymi „branżowymi sztuczkami” będzie można się zapoznać nie tylko na forach organizowanych przez różne stowarzyszenia skupiające piekarzy, cukierników, lodziarzy i gastronomów. Również wielu wystawców zapowiedziało pokazy i szkolenia, które będą się odbywały bezpośrednio na ich stoiskach targowych.

Swoistym przewodnikiem po trendach będzie dla zwiedzających kolejna edycja konkursu Südback Trend Award, w którym jak zwykle wyróżnione zostaną innowacyjne produkty i nowe rozwiązania dla naszej branży.

– Koncepcja targów z połączeniem bliskich kontaktów, pomysłowości i doświadczenia zrobi wrażenie na wszystkich odwiedzających tegoroczną edycję Südback – jest przekonany Ulrich Kromer von Baerle, prezes Messe Stuttgart.

Targi dla całej Europy

Impreza w Stuttgarcie, oprócz wystawców i odwiedzających z Niemiec, Włoch czy Francji, przyciąga także coraz więcej przedstawicieli krajów Europy Wschodniej i Środkowo-Wschodniej, a nawet Ameryki Południowej. Każda kolejna odsłona tych targów wydaje się być coraz atrakcyjniejsza zarówno dla polskich producentów pieczywa i wyrobów cukierniczych, jak też dla rodzimych firm, które zajmują się zaopatrywaniem naszego sektora głównie w maszyny i technologie. Dla jednych Südback jest okazją, aby zapoznać się z aktualnymi hitami na europejskich rynkach, dla innych to doskonałe miejsce, by poszerzyć rynki zbytu na swoje produkty i technologie.

Zakres tematyczny targów jest obszerny i znacznie wykracza poza surowce i komponenty oraz maszyny i urządzenia dla piekarni i cukierni. Obejmuje bowiem także m.in. mrożone produkty piekarnicze i produkty typu convenience, surowce do wyrobu lodów oraz produktów ekologicznych, maszyny do kawy i automaty do lodów, a także wyposażenie dla sklepów, kawiarni, cukierni, a nawet mobilnych punktów sprzedaży.

Na targach Südback spotkać można właścicieli piekarń, cukierni, kawiarni, kafeterii, lodziarni, snack barów, restauracji, hoteli oraz osoby decyzyjne z sektorów fast-food i żywienia zbiorowego. Blisko ¾ odwiedzających Stuttgart deklaruje, że przyjeżdża na targi z zamiarami inwestycyjnymi.

Artykuł z Bake & Sweet, lipiec-sierpień 2019