Najpierw do Włoch, potem do Niemiec

Najpierw do Włoch, potem do Niemiec

W styczniu czekają nas dwie imprezy branżowe międzynarodowego formatu. Najpierw do włoskiego Rimini przyjadą głównie lodziarze i cukiernicy z całego świata, a tydzień później producenci słodyczy spotkają się w niemieckiej Kolonii.

Co roku targi Sigep potwierdzają, że są największą i najbardziej urozmaiconą imprezą branżową na świecie, adresowaną zarówno do rzemieślników działających na rynku lodów, ciast, słodyczy i produktów piekarniczych, jak również do zakładów przemysłowych w tych branżach.

Od 19 do 23 stycznia w halach wystawienniczych w Rimini po raz 40. zaprezentowane będą najnowocześniejsze maszyny, urządzenia i technologie produkcji, surowce oraz dodatki piekarsko-cukiernicze, wyroby dekoracyjne i czekoladowe, a nawet pizza. Dla tej ostatniej jak zwykle przewidziano specjalny sektor, co nie powinno specjalnie nikogo dziwić – wszakże to po części produkt piekarski, którego niekwestionowaną ojczyzną są przecież Włochy.

Dla wielu odwiedzających targi Sigep to wyśmienita okazja, aby zapoznać się z najnowszymi trendami na rynku lodziarskim i to przede wszystkim w tym celu przyjeżdżają do Rimini. Co roku średnio aż jedna piąta gości targowych pochodzi z zagranicy i śmiało można powiedzieć, że reprezentują oni niemal cały świat. Oczywiście, nie brakuje również wystawców i zwiedzających z naszego kraju, których z edycji na edycję targów jest coraz więcej.

O randze i wielkości włoskiej imprezy doskonale świadczą statystyki. Ostatnią edycję targów odwiedziło 209 tysięcy gości, którzy mieli okazję zapoznać się z ofertą 1250 wystawców, którzy rozlokowali się w ośmiu halach targowych o łącznej powierzchni 129 tysięcy m². Te liczby robią wrażenie.

Oprócz możliwości zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi i nowymi surowcami oraz półproduktami, zarówno dla lodziarzy, jak też cukierników, piekarzy czy baristów, Rimini od wielu lat jest także areną rywalizacji najlepszych mistrzów cukiernictwa. Co prawda, w tym roku nie będzie mistrzostw Coppa del Mondo della Galeteria, które rozgrywane są w cyklu dwuletnim (najbliższa edycja w 2020 r.), ale z niemal wszystkich kontynentów przyjadą cukierniczki, które już po raz kolejny staną w szranki o tytuł Pastry Queen. Tematem wiodącym będzie astrologia.

Na Sigep wystartują także młodzi adepci sztuki cukierniczej, którzy nie przekroczyli 23. roku życia, gdyż tylko do tego wieku można brać udział w mistrzostwach World Junior Pastry Championship.

Kilka dni po zakończeniu imprezy w Rimini wystartuje kolejna edycja Międzynarodowych Targów Słodyczy ISM. Do Kolonii zjadą przedstawiciele branży cukierniczej ze wszystkich kontynentów, aby pochwalić się swoimi produktami i zapoznać z aktualnymi trendami na światowym rynku słodyczy.

Dla kilkudziesięciu tysięcy odwiedzających targi ISM, które odbędą się od 27 do 30 stycznia, po raz kolejny będą drogowskazem określającym, w którym kierunku podąża zarówno przemysł, jak i rzemiosło cukiernicze. Dowodem na to, jak ważną rolę ISM odgrywają w branży, są m.in. setki produktów, które podczas tej imprezy mają swoje premiery. Spora część wystawców czeka bowiem z wprowadzeniem na rynek nowych wyrobów aż do styczniowych targów, gdzie może je pokazać całemu światu. Na 110 tysiącach m² terenów ekspozycyjnych Koelnmesse rozlokuje się blisko 1500 wystawców z wielu krajów, przy czym zaledwie kilkanaście procent z nich stanowić będą firmy niemieckie. Obok klasycznych słodyczy, na stoiskach targowych, nie zabraknie wyrobów adresowanych do określonych grup konsumentów preferujących różne diety. W Kolonii spodziewać się można zatem najnowszych słodkich rarytasów na bazie surowców organicznych, bezcukrowych, bezglutenowych, pozbawionych alergenów, wegańskich i wegetariańskich, koszernych oraz tzw. funkcjonalnych. Właśnie im warto się szczególnie przyjrzeć zwiedzając targi ISM, gdyż w Europie coraz liczniejsza grupa klientów robiących zakupy w cukierniach i na stoiskach ze słodyczami, poszukuje wyrobów, których etykiety opatrzone są właśnie tymi przymiotnikami.

Artykuł z Bake & Sweet, styczeń 2019