Czysta etykieta, produkty organiczne, nowe składniki i nawiązanie do tradycji. Oto cztery światowe trendy na rynku pieczywa, które wymienia Mintel w swoim najnowszym raporcie – donosi portalspozywczy.pl.
Z danych pozyskanych przez agencję wynika, iż również wśród polskich konsumentów panuje trend na czytanie etykiet, a to co jest w nich zawarte ma duże znaczenie dla kupujących wyroby piekarskie. Stąd taka popularność produktów z segmentu clean label, które są coraz bardziej poszukiwane przez osoby dokonujące świadomych zakupów. Przypomnijmy, że chleby i bułki z czystą etykietą można przygotować m.in. korzystając z kilkudziesięciu różnych mieszanek wypiekowych dostępnych na krajowym rynku. Ich wykaz znajdziecie w miesięczniku Bake & Sweet (luty 2018 i marzec 2018).
Innym trendem, na który konsumenci zwracają i będą zwracać uwagę są składniki pozwalające przygotowywać produkty organiczne. Blisko połowa ankietowanych Polaków przyznaje, że za takie wyroby warto zapłacić więcej.
Istotne znaczenie ma też nawiązanie do tradycji piekarstwa, co może być silnym narzędziem marketingowym zwłaszcza dla małych, rzemieślniczych piekarni, a także stosowanie nowych, często oryginalnych składników do wyrobu chlebów i bułek. Przykładem może być kurkuma czy też szpinak, których dodatek do pieczywa nie tylko wzbogaca smak wyrobów, ale też zabarwia miękisz.