O nowościach w segmencie margaryn dla piekarzy i cukierników rozmawiamy z Rafałem Woźnicą, wiceprezesem zarządu gliwickiej spółki Unifet. Margarynom też można wyczyścić etykiety
Rozmowa z października 2016 roku
Bake & Sweet: Szybko zareagowaliście Państwo na nowy trend rynkowy, jakim są produkty clean label i wzbogaciliście niedawno swoją ofertę o margarynę z tzw. czystą etykietą. Co wpłynęło na taką decyzję?
Rafał Woźnica: Rozwój produktów claen label, czyli kategorii prozdrowotnej, wynika głównie z zapotrzebowania naszych klientów eksportowych. Obecnie ponad połowę produkcji wysyłamy za granicę. Sprzedajemy je aż w 16 krajach Unii Europejskiej. Zapotrzebowanie na profesjonalne tłuszcze z czystą etykietą jest szczególnie duże na rynku niemieckim i w krajach skandynawskich.
Na rozszerzenie naszej oferty o margarynę Primera Transfree Kremowa 80 Clean Label wpłynął też fakt, że mamy już bogate doświadczenie przy wprowadzaniu margaryn bez transowych, które bardzo szybko stały się popularne wśród cukierników i piekarzy w Polsce. Liczymy na to, że z tłuszczami z czystą etykietą będzie podobnie.
B&S: Czy oznacza to, że w najbliższym czasie można się spodziewać kolejnych produktów firmy Unifet oznaczonych symbolem clean label?
R.W.: Jeszcze w listopadzie planujemy wprowadzić do sprzedaży całą gamę tego typu wyrobów. W sumie będzie ich pięć w kategoriach: margaryna Puff pastry, margaryna Premium Cukiernicza, margaryna Premium Kremowa, margaryna profesjonalna i margaryna UNI 80. O nowościach tych będziemy na bieżąco informować, między innymi na łamach magazynu Bake & Sweet.
B&S: Oprócz margaryn dla profesjonalistów z branży piekarsko-cukierniczej w katalogu Waszych wyrobów jest też szereg innych tłuszczów, także dla gastronomii. Czym wyróżniają się one na tle podobnych produktów oferowanych przez konkurencyjne firmy?
R.W.: Obecnie jesteśmy największym producentem frytur w Polsce i drugim pod względem margaryn profesjonalnych. Mamy zdecydowanie największy asortyment frytur smażalniczych, które dostępne są w postaci produktów stałych pakowanych w kartony i płynnych oferowanych w wiadrach. Są także specjalistyczne frytury cateringowe. Już teraz mogą zapowiedzieć, że w najbliższym czasie firma Unifet wprowadzi do sprzedaży także frytury z dodatkiem wysokooleinowego oleju słonecznikowego typu HOSO.
Artykuł z Bake & Sweet, listopad 2016