BakeAndSweet | 03-2019

1 6 2019/03 (99) P OMY S Ł NA B I Z N E S złotych (w zależności od miesiąca). Inne stawki są w przypadku handlowania Lodami Marsjano z mobilnych przyczep, które można ustawiać, np. przed marketami i centrami handlowymi oraz z typo- wo sezonowych punktów Marsjano Holiday. Franczyzodawca pro- ponuje różne formy finansowania, w tym także leasing sezonowy (większa rata latem, minimalna zimą). W pełni wyposażoną, mobilną przyczepę gastronomiczną lub własny lokal gastronomiczny z lodami i kawą Lavazza, ma do zapro- ponowania system franczyzowy Lody Przygoda, pod którego szyl- dem działa już 70 punktów handlowych. Franczyzodawca oferuje m.in. 3-smakową maszynę do lodów, gofrownicę i ekspres do kawy. Kilka modeli biznesowych proponuje system franczyzowy Sma- ki Natury oferujący wyroby przygotowywane na prawdziwym mle- ku. W mobilnych punktach sprzedaży można oferować klientom: lody świderki, softy, lody gałkowe premium Zielonej Budki, lody tajskie, a także gofry tajskie w różnych konfiguracjach. Franczyzo- biorcy pracują na automatach do lodów polskiej produkcji, a sprze- daż wyrobów może się odbywać także w punktach stacjonarnych, wyspach w galeriach handlowych, „z okienka” itp. Wyspa w galerii handlowej, okienko podawcze, lokal stacjonar- ny lub mobilna przyczepa gastronomiczna to warianty współpracy proponowane przez jeden z najnowszych projektów gastronomicz- nych, jakim są Lodziarnie Mangatto, wyspecjalizowane w tradycyj- nych włoskich lodach z automatów. Z kolei produkcją i sprzedażą szerokiej gamy softów, ale także amerykańskich świderków zajmują się lodziarnie ogólnopolskiej sieci Lody Gotti (punktów franczyzowych jest kilkanaście). Współpracę franczyzową oferują też Lody Mini Melts, któ- re proponują swoim partnerom, m.in. mobilne stoisko plenero- we z rozkładanym daszkiem (model Compact), proste stoiska do sprzedaży w pomieszczeniach zamkniętych (Mini oraz Mini Glass) lub niezależny punkt sprzedażowy (Kiosk), który może samodziel- nie funkcjonować w każdych warunkach. Innym rozwiązaniem jest franczyza bezobsługowego automatu vendingowego sprzedają- cego lody (wraz z łyżeczką) w gotowych, hermetycznie zamknię- tych porcjach. Maszyna mieści 300 kubeczków z różnymi smakami i sprawdza się, w takich lokalizacjach wewnętrznych jak parki wod- ne i trampolinowe, centra rozrywki oraz galerie handlowe - wymie- nia właściciel marki, która jest znana w ponad 30 krajach świata. Dodajmy, że Mini Melts to lody przygotowane na bazie świeżego mleka i śmietany posiadające oryginalną formę perełek o unikalnej konsystencji. Otrzymuje się je dzięki opatentowanej technologii mrożenia z użyciem ciekłego azotu, co także wpływa na znacznie niższą temperaturę tych wyrobów w porównaniu do lodów z auto- matów, rzemieślniczych lub przemysłowych. • — TP Lody Bonano są obecne na polskim rynku już od 2006 roku. Fot. Lody Bonano Pyszne lody w parze ze smaczną kawą. Fot. Lody Przygoda

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz