BakeAndSweet | 03-2019

2019/03 (99) 1 5 P OMY S Ł NA B I Z N E S Różne oblicza franczyzy Coraz popularniejsze w naszym kraju są lody z automatów, a także rzemieślnicze produkowane i sprzedawane w systemie franczyzowym. Gastronomowie i cukiernicy mają do dyspozycji szereg różnych modeli biznesowych. F ranczyzodawców w sektorze softów i świderków, a także lodów gałkowych przybywa z roku na rok. Co mają do zaofe- rowania? Od kilkunastu lat działa w Polsce franczyzowa sieć Lody Bona- no, która w całym kraju ma już około 270 lodziarni. Dodajmy, że to obecnie największa tego typu franczyza w Europie. O tym, że biznes jest opłacalny świadczy także fakt, iż ponad 60 % franczyzo- biorców już w pierwszym roku współpracy decyduje się na urucho- mienie kolejnego lokalu. W przypadku Lodów Bonano wybór modeli biznesowych jest atrakcyjny dla każdego przedsiębiorcy o różnych możliwościach fi- nansowych. Można zainwestować w lodziarnię stacjonarną, wyspę lodową w galerii handlowej, mobilny lodobus lub niewielki sezono- wy punkt sprzedażowy. Koncept Lody Bonano Holiday dedykowa- ny jest głównie do sprzedaży lodów w atrakcyjnych lokalizacjach, np. na plażach w miejscowościach nadmorskich. Franczyzodawca podkreśla, że od swoich partnerów nie wy- maga doświadczenia w branży spożywczej czy prowadzeniu dzia- łalności gospodarczej i obiecuje, że każdego jest w stanie nauczyć biznesu. Nie pobiera przy tym opłaty licencyjnej. Oferuje m.in. aż 30 rodzajów lodów w menu i niezawodne automaty do softów i świ- derków. Wytwórnia Lodów Polskich „U Lodziarzy” proponuje swoim partnerom biznesowym kilka nowych możliwości współpracy. Pra- cownia ze sprzedażą „U Lodziarzy” to model skierowany do osób, które pragną w sposób ambitny podejść do tematu, a więc nie tylko sprzedawać, ale także samodzielnie tworzyć lody we własnej pra- cowni - bezpośrednio na oczach klientów. W takie indywidualne wyroby można z powodzeniem zaopatrywać, np. okoliczne restau- racje, kawiarnie i cukiernie. Innym wariantem jest model „Sama Sprzedaż U Lodziarzy”, któ- ry dedykowany jest do przedsiębiorców zajmujących się wyłącznie dystrybucją gotowych, wysokiej jakości lodów gałkowych na fran- czyzowych stoiskach, np. w galeriach handlowych. Z kolei model „Riksza U Lodziarzy” doskonale sprawdza się w miejscowościach turystycznych, gdyż pozwala dotrzeć z lodami na promenady, do parków, na plaże. Również ten wariant dotyczy jedynie sprzedaży lodów, których produkcją zajmuje się pobliska pracownia w regionie. Franczyzodawca nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci i zapewnia, iż biznes lodowy można rozkręcić już przy minimalnym wkładzie, który wynosi zaledwie 6000 zł. Rozpoznawalną marką w Polsce są także Lody Marsjano, które mają 60 franczyzowych punktów sprzedaży w całym kraju. Do tego systemu mogą przyłączyć się także osoby, które chcą rozwinąć własny biznes bez inwestowania na starcie gigantycznych kwot. Sprzedaż wyrobów w niezależnych lokalach umiejscowionych na deptakach, w centrach miast, na ruchliwych ciągach komunika- cyjnych, itp. wiąże się z opłatą franczyzową w wysokości kilkuset Riksza U Lodziarzy sprawdza się w miejscowościach turystycznych, gdyż pozwala dotrzeć na promenady, do parków, na plaże Fot. U Lodziarzy

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz