BakeAndSweet | 03-2019

4 2019/03 (99)  WYDAWCA BCM Biznes Sp. z o.o. ul. 30 Stycznia 42, 83-110 Tczew tel. centrali 58 530 23 11 e-mail: info@bakeandsweet.pl www. bakeandsweet.pl  redaktor naczelny Tomasz Przysiężny tomasz.przysiezny@bakeandsweet.pl  redakcja redakcja@bakeandsweet.pl  dziennikarze Małgorzata Gackowska malgorzata.gackowska@bakeandsweet.pl  Projekt graficzny Agnieszka i Michał Warda  dział graficzny DTP Jacek Mroczkowski jacek.mroczkowski@bakeandsweet.pl  korekta Małgorzata Gackowska malgorzata.gackowska@bakeandsweet.pl  reklama Małgorzata Chajrewicz malgorzata.chajrewicz@bakeandsweet.pl Karolina Falgowska karolina.falgowska@bakeandsweet.pl  Dział Prenumeraty prenumerata@bakeandsweet.pl Wszelkie prawa zastrzeżone © Copyright by Wydawnictwo BCM Biznes Materiałów niezamówionych redakcja nie zwraca. Redakcja zastrzega sobie prawo do dokonywania skrótów i niezbędnych zmian. Redakcja nie odpowiada za treść zamieszczanych reklam i ogłoszeń oraz ma prawo do odmowy ich publikacji bez podania przyczyny. Reprodukcja lub przedruk tylko za zgodą wydawcy. Tomasz Przysiężny redaktor naczelny Od redakcji Życzymy pożytecznej lektury www.facebook.com/magazynbakeandsweet/ D o sezonu lodziarskiego 2019 pozostało już coraz mniej czasu. Większość cukierników ani się obejrzy, a już będzie majówka. W naszym kraju to sym- boliczny początek liczenia zysków ze sprzedaży zarówno gałkowych lodów rzemieślniczych, jak też softów i świderków serwowanych z automatów. Jak zwykle, naj- lepiej będą się sprzedawały smaki śmietankowy, czekoladowy i truskawkowy, które od wielu lat (by nie rzec od pokoleń) są preferowane przez dużą część Polaków. Nie znaczy to jednak, iż nie sięgamy po inne lody, o nowych, oryginalnych czy też modnych smakach. Do takich z pewnością będą w tym roku należeć najróżniejszemrożone desery opatrzone etykietami „bezglutenowe” i „wegańskie”. Popyt na te pierwsze co prawda już nie rośnie, tak jak to było jeszcze kilka lat temu, ale... moda rządzi się swoimi własnymi, często nie- wytłumaczalnymi prawami. Co innego z lodami wegańskimi, po które chętnie sięgają nie tylko konsumenci preferujący dietę pozbawioną produktów pochodzenia zwierzęcego. Weganizm zatacza coraz szersze kręgi i z pewnością nie jest tylko chwilowym kaprysem młodych konsumentów. To niezaprzeczalnie pewien styl życia, wynikający zazwyczaj z przekonań etyczno-moralnych. Tak czy siak, spora rzesza klientów odwiedzających Wa- sze cukiernie poszukuje i domaga się wyrobów spełniających wspomniane warunki. Moż- na się spodziewać, że od maja częściej będą oni zaglądali także do tych lodziarni, które przyciągną ich swoimi wyrobami wegańskimi czy też nie zawierającymi glutenu. Zastanówcie się: czy możecie sobie pozwolić na to, aby zignorować tą całkiem liczną gru- pę klientów? A jeśli nie, to co powinniście zrobić, by zaspokoić ich oczekiwania? Z jakich surowców korzystać przy wyrobie lodów rzemieślniczych, które tego lata będą na topie? Czy są jakieś gotowe bezglutenowe lub wegańskie mieszanki do lodów włoskich? Część odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tym wydaniu naszego magazynu, a także w poprzednim numerze - artykuły z lutego publikujemy na naszej stronie internetowej www.bakeandsweet.pl .

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz