Bake&Sweet 4-2019

1 2 2019/04 (100) WY DA R Z E N I A Fot. MT TARGI POLSKA Nowe miejsce, nowe atrakcje W dniach od 27 do 29 marca br. stoiska blisko 300 wystawców z 21 krajów odwiedziło ponad 22 tys. osób. Goście na tegoroczną edycję Targów EuroGastro i WorldHotel przyjechali z 40 państw. I mpreza, która po raz pierwszy odbyła się w Ptak Warsaw Expo, została niezwykle pozytywnie przyjęta przez branżę gastrono- miczno-hotelarską. Specjalistyczne szkolenia i konferencje stały na bardzo wysokim poziomie, a targi dodatkowo uatrakcyjniły liczne konkursy kulinarne oraz mistrzowskie pokazy – wymienia organizator MT Targi Polska. Słodkie, ręcznie robione czekoladki Marcina Paździora były pod- stawą tworzenia deserów podczas Festiwalu Kuchni Greckiej. Roz- pływające się w ustach przysmaki można było też degustować na jego firmowym stoisku. - Ten produkt powstał z pasj i – powiedział Marcin Paździor. - Chcemy pokazać, jak może smakować czekolada. Na targach polecamy naszą tego- roczną nowość, czyli czekoladki z czarnym bobem oraz brownies w 5 sma- kach, specjalnie przygotowywane dla branży HoReCa. Tarta śliwkowa firmyM&K s.c. zachwyciła wszystkich jurorów kon- kursu na najlepszy targowy produkt. Karol Łabędzki, współwłaściciel firmy, mówił z dumą i entuzjazmem: - W tej chwili tarty to nasza spe- cjalność, a ta śliwkowa to pomysł autorski. Jesteśmy firmą rodzinną, zaczynaliśmy od tradycyjnej cukierni, ale rynek zmusił nas do znalezie- nia nieco innego spojrzenia na biznes. To nasz debiut na targach i już za pierwszym razemotrzymaliśmy nagrodę. Jesteśmy zachwyceni atmos- ferą i ilością osób odwiedzających nasze stoisko. Na Targach EuroGastro i WorldHotel zawsze można znaleźć odbi- cie najnowszych trendów w gastronomii i hotelarstwie. Tak było rów- nież podczas tegorocznej edycji. Codziennie w trzech strefach pokazo- wych organizowane były konkursy i pokazy, które przyciągały uwagę odwiedzających. W tym roku do stałych pozycji dołączyły także Smart Cuisine – konkurs na dania dietetyczne, skierowany przede wszystkim do kucharzy, dla których zdrowe i smaczne gotowanie jest istotnym elementem życia zawodowego, a także Debic Pastry Cup, którego or- ganizatorem jest gwiazda polskiego cukiernictwa Paweł Mieszała we współpracy z MT Targi Polska. Uczestnikami tego wydarzenia były dwuosobowe drużyny w składzie cukiernik/pastry chef lub cuisine chef oraz asystent/pomocnik pracujący lub uczący się zawodowo. - Była to pierwsza edycja konkursu, ale już niezwykle satysfakcjonująca. Poziom zgłoszonych ekip był wysoki, a rywalizacja wyrównana. Cieszę się, że w tej nowej przestrzeni targowej cukiernictwo znalazło swoje miejsce – powiedział z zadowoleniem Paweł Mieszała. Partneremwydarzenia była firma Debic. Kolejnego dnia przyszedł czas na pokazy mistrzów w duetach, które zaciekawiły liczną widownię. Wiele emocji wzbudziły też Mię- dzynarodowy Konkurs Barmański Barmatic Cup, organizowany przez Stowarzyszenie Polskich Barmanów, a także 11. Olimpiada Kawy®, zorganizowana przez Apro Trade/Akademię Kawy oraz MT Targi Pol- ska, która zgromadziła baristów z całej Polski. Targom jak zwykle towarzyszyły także liczne konferencje, szkole- nia i warsztaty, przygotowane z myślą o specjalistach z branży. • — Oprac. TP Fot. MT TARGI POLSKA

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz