Bake&Sweet 4-2019

3 2 2019/04 (100) d odat k i i s u rowc e certyfikaty HACCP oraz ISO 9001: 2015, które uzyskaliśmy kolejno w 2003 i 2005 roku i regularnie odnawiamy. Zasadniczą część oferty firmy stano- wią aromaty do żywności w formie płynnej oraz proszkowej. Odpowiadając na potrze- by rynku oraz kreując trendy, już blisko 10 lat temu wprowadzono do oferty aromaty naturalne o statusie FTNF i WONF. Od tego czasu sukcesywnie rozszerzane jest portfolio o kolejne naturalne aromaty. JAR Aromaty, aby sprostać oczekiwa- niom klientów, oprócz standardowych po- zycji, wprowadza specjalne linie produk- tów, np. aromaty maskujące niepożądane posmaki. Poprawiają one profil smakowy produktu, niwelując nieprzyjemny smak, np. gorzki. Ostatnim ciekawym projek- tem okazał się aromat naturalny słodzący, dzięki któremu można zredukować zawar- tość cukru w produkcie aż do 20%. Dodat- kowo aromat nie zawiera w swoim składzie słodzików. Ponadto, komponuje unikalne, „szyte na miarę” aromaty dopasowane do różnorodnych gustów wynikających z in- dywidualnego odczuwania smaków i za- pachów. Klienci mogą też zaopatrzyć się w wiele innych dodatków do żywności, takich jak barwniki, olejki eteryczne, wa- nilinę, proszek kakaowy czy agar. Produkty marki JAR stosowane są z powodzeniem w wielu branżach, mię- dzy innymi w piekarstwie, cukiernictwie i mleczarstwie, a w szczególności w lo- dach. Znaleźć je można w herbacie, kawie i innych napojach, a także w deserach, koncentratach spożywczych, nadzieniach, suplementach diety, odżywkach dla spor- towców, e-papierosach, tytoniu, a nawet w zanętach wędkarskich. Każdy klient JAR Aromaty otrzymuje szeroki wachlarz dodatkowych korzyści płynących ze współpracy, w tym profe- sjonalną obsługę klienta, konkurencyjne ceny a jakość porównywalną z największy- mi oferentami w branży. Atutem JAR jest elastyczność, indywidualne podejście do każdego Klienta i jego potrzeb, czas reali- zacji zamówienia oraz możliwość kupna niewielkich ilości. Pozwala na to również współpraca z dużą liczbą hurtowni w Pol- sce. Działając nieprzerwanie od 40 lat, fir- ma JAR Aromaty zajmuje ugruntowaną pozycję na rynku krajowym oraz nieustan- nie rozszerza obszar działań o kolejne ryn- ki zagraniczne. • — Tekst promocyjny Bez żelatyny jest trendy Dla cukierników żelatyna wydaje się być niezastąpionym składnikiem wielu receptur i stanowi jeden z kilku podstawowych surowców pochodzenia zwierzęcego obecnych w wyrobach cukierniczych. Jaja i produkty mleczne skutecznie odstraszają wegan od zakupów powszechnie produkowanych przemysłowo i rzemieślniczo ciast oraz ciastek, jednak z uwagi na fakt, że jest to niewielka grupa konsumentów, cukiernicy nie zwracają na nich żadnej uwagi. Znacznie więcej jest w Polsce wegetarian, którzy ze swojej diety wyeliminowali jedynie te produkty, jakie otrzymywane są w wyniku uboju zwierząt, a więc m.in. żelatynę wieprzową. S zacuje się, że w naszym kraju we- ganie stanowią już 1 % populacji, a wegeterian przypuszczalnie jest jeszcze więcej. Z pewnością łącznie jest ich kilkaset tysięcy, chociaż można spo- tkać się z opiniami, że osób na diecie bez- mięsnej może być w Polsce nawet milion. Czy warto lekceważyć tak liczną rzeszę konsumentów przygotowując ciasta lub desery z dodatkiem skór, chrząstek i ko- ści zwierzęcych? Trzeba też podkreślić, że dystans do spożywania żelatyny mają nie tylko wegetarianie. Po aferze z tzw. cho- robą szalonych krów, co prawda oficjalnie zaprzestano produkcji żelatyny wołowej zastępując ją wieprzową, ale przypuszcza się, że wiele osób na wszelki wypadek nie jada produktów z żelatyną wyłącznie z po- wodów zdrowotnych, a nie ze względów etycznych czy religijnych. Co rusz słychać opinie, że nie ma pewności czy żelatyna pochodzenia wieprzowego nie jest czynni- kiem zakaźnym nieznanych jeszcze dzisiaj chorób. Osobiście jestem daleki od tzw. teorii spisku, ale jako wegetarianin do- strzegam ogromne możliwości, jakie daje korzystanie z pektyny, agaru i całej masy innych nie zwierzęcych zagęszczaczy oraz stabilizatorów, które z powodzeniem mogą znaleźć szersze zastosowanie w cu- kiernictwie. Możliwości zastosowania żelatyny wieprzowej są dobrze znane drobnym cu- kiernikom, którzy na co dzień korzystają z tego surowca. Jaka jednak jest wiedza rzemieślników o gumie guar, gumie arab- skiej czy wspomnianym już agarze? Nie- stety, wciąż niewielka. Warto zatem bliżej poznać zalety tych surowców, których używanie pozwoli przygotować produkty atrakcyjne nie tylko dla konsumentów- tradycjonalistów, ale też dla tych osób, którzy z różnych względów chcą jadać to, co aktualnie jest na topie. • — TP

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz