Bake&Sweet 4-2019

6 2019/04 (100)  Oni dbają o środowisko EKO Piekarnia Kiełtyka rozpoczęła sprzedaż swoich produktów w biodegradowalnych opakowaniach. Jej działania są godne naśladowania nie tylko dla zakładów, które wypiekają chleby ze zbóż uprawianych według standardów rolnictwa ekologicznego. Od kwietnia piekarnia z Łężan pakuje swoje pieczywo, a także słodkie wypieki w woreczki wykonane z folii przyjaznej środowisku. Jest ona wytwarzana techni- ką ekstruzji z biopolimerów biodegrado- walnych opartych na ziarnach kukurydzy, co sprawia, że jest w pełni kompostowal- na. Poza tym – o czym nie wszyscy wiedzą – taki rodzaj opakowania powstaje w zgo- dzie z zasadami ekorozwoju, co oznacza, że przy jego produkcji emituje się mniej gazów cieplarnianych oraz zużywa się mniej energii niż przy wyrobie tradycyj- nej folii opakowaniowej. EKO Piekarnia Kiełtyka istnieje na rynku od 26 lat, a od kilku specjalizuje się w wy- pieku wyrobów sygnowanych certyfika- tem przetwórstwa produktów rolnictwa ekologicznego. Jej pieczywo, słodycze i przekąski trafiają głównie do sklepów ekologicznych, ale także można je kupić na różnych bio-bazarach organizowa- nych w całej Polsce. Niewielka rodzinna piekarnia współpracuje także z kawiar- niami i restauracjami (głównie w War- szawie), które zaopatruje w autorskie wypieki. — TP B & S B u s i n e s s N ews  Czekolada wciąż na topie Ceny czekolady wciąż szybują w górę. W ciągu ostatniego roku surowiec ten podrożał o 1/5, co oczywiście wpłynęło także na wzrost cen sprzedaży deta- licznej wyrobów czekoladowych. Mimo to czekolada wciąż jest najbardziej ulubioną przekąską Polaków. Tak przynajmniej wynik z badań sondażo- wych przeprowadzonych na zlecenie firmy Bakalland. O tym, że czekolada nic nie traci na swojej popularności świadczy m.in. kil- kuprocentowy wzrost sprzedaży wyrobów czekoladowych, jaki producenci odnotowali na przełomie ostatniego roku. Czekolada nie- zmiennie utrzymuje się na czele listy słod- kich przekąsek, po które najchętniej sięgają nasi rodacy. Do tej „słabości” przyznaje się ok. 30 % ankietowanych. Większość osób, które jadają czekoladę twierdzi, że przy wy- borze produktu w sklepie mają dla nich zna- czenie naturalne składniki użyte przez pro- ducentów. Do najpopularniejszych wyrobów należą wyroby o dużej zawartości masy ka- kaowej, a także z dodatkiem orzechów i owo- ców suszonych. Z danych GUS wynika, że statystyczny Polak zjada rocznie około 6,3 kg czekolady, czy- li o 30 % więcej niż 8 lat temu. W czołówce europejskich konsumentów od lat są Szwaj- carzy, Niemcy i mieszkańcy Wielkiej Bryta- nii. — TP  Pomysł na promocję 50 tysięcy lodów w kubeczkach roz- dałafirmaBen& Jerry’s, rozpoczynając tym samym kolejny sezon lodziarski w naszym kraju. W kwietniu darmowy- mi mrożonymi deserami zajadali się mieszkańcyWarszawy, Krakowa, Wro- cławia, Poznania i Gdańska. „Zapraszamy na Free Cone Day 2019, czyli całodniową, darmową wyżerkę” – zachęcała sieć lodziarni na początku kwietnia. Autorzy kampanii promocyjnej niemieli żadnego pro- blemu z tym, aby w każdym z pięciu miast, jakie odwiedzili, rozdać po 10 tysięcy porcji lodówwkubeczkachwkilku smakach: Straw- berry Cheesecake, Peanut Butter Cup, Cookie Dough, Chocolate Fudge Brownie oraz Cara- mel Chew Chew. Wszędzie po darmowe lody ustawiały się długie kolejki chętnych. Marka Ben& Jerry’s została stworzonawUSA pod koniec lat. 70 ubiegłego wieku przez dwójkę przyjaciół: Bena Cohena i Jerry’ego Greenfielda. Ich lody, wyróżniające się atrak- cyjnymi dodatkami, takimi jak duże kawałki ciasteczek, czekolada czy gęste sosy, ofero- wane są konsumentom w ponad 30 krajach na całym świecie. — TP  Galerie handlowe nieatrakcyjne? Firma Grycan zamierza suk- cesywnie zamykać swoje lodziar- nie w centrach handlowych. Kilka z nich już zostało zlikwidowanych. Powód: słabe wyniki sprzedaży, na które wyraźny wpływ mają przepisy zakazujące sprzedaży w niedziele. Lodziarski potentat nie ukrywa, że nie- handlowe niedziele odbiły się nieko- rzystnie na obrotach sieci lodziarni, które usytuowane są w dużej mierze w gale- riach handlowych w całym kraju. Grycan poinformował, że zostały zamknięte już dwa tego typu punkty, a kolejne będą li- kwidowane, gdy tylko skończą się umowy najmu, którymi lodziarnie są związane z zarządcami obiektów handlowych. Jed- nocześnie firma poszukuje innych kana- łów sprzedaży w sieciach handlowych, z którymi do tej pory nie współpracowa- ła. — TP

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz