BakeAndSweet | 03-2019

6 2019/03 (99) B & S B u s i n e s s N ews reklama  Mniejszy VAT na wyroby piekarsko- cukiernicze Pieczywo i ciastka będą objęte 5 % stawką VAT – zadecydował rząd tłumacząc, że nowe przepisy mają uprościć system podatkowy. Obecnie producenci wyrobów piekarskich i ciastkarskich, w zależności od rodzaju wy- pieków, muszą stosować trzy różne stawki: 5, 8 i 23 %. Wysokość podatku od towarów i usług jest uzależniona od daty minimalnej trwałości produktu lub terminu jego przy- datności do spożycia. Gdy nie przekracza ona dwóch tygodni konsument zapłaci mniejszy VAT niż gdy kupi pieczywo zdatne do spoży- cia ponad 14 dni od chwili produkcji. W rządowym komunikacie podkreśla się, że wprowadzanie zmian w opodatkowaniu nie- których wyrobów nie ma za zadanie zwięk- szyć wpływówdo budżetu, a jedynie uprościć system VAT, a tym samym ułatwić prowadze- nie działalności gospodarczej. — TP  Symbol bezinteresownej pomocy Zmarł Dionisis Awranitakis, który zasłynął rozdawaniem chleba i bułek imigrantom przypływającym łodziami do Grecji. Każdego dnia specjalnie dla nich wypiekał swoje produkty. Grecki piekarz stał się znany na całą Europę tym, że przez kilka miesięcy karmił uchodź- ców, którzy szukali schronienia na greckiej wyspie Kos znajdującej się na Morzu Egej- skim. Gdy do jej wybrzeży przybiły pierwsze łodzie z imigrantami Dionisis Awranitakis rozpoczął swoją „prywatną” akcję humani- tarną. Przez kilka miesięcy za własne pienią- dze wypiekał setki chlebów i bułek, po czym codziennie rozdawał je potrzebującym. Nie zawsze spotykało się to z pozytywną reakcją mieszkańców wyspy, niemniej jednak męż- czyzna szybko stał się symbolem bezintere- sownej pomocy. Przed trzema laty Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny odznaczył greckiego piekarza nagrodą za wybitne za- sługi na rzecz społeczeństwa obywatelskie- go. — TP  Lody nie tylko w.. Piątek Szaleństwo na punkcie piłkarza grającego we włoskiej lidze osiąga apogeum. Krzysztof Piątek jest tak znany wMediolanie, skąd pochodzi jego klub, że w mieście sprzedaje się już nawet lody z podobizną polskiego napastnika. Włoscy kibice uwielbiają Piątka grającego w barwach AC Milan. Piłkarz ma nawet swoją własną przyśpiewkę „pum, pum, pum”, którą jego fani odśpiewują po każdym golu strzelo- nymprzez Polaka. Popularność naszego roda- ka postanowił wykorzystać jeden z włoskich cukierników, który wprowadził do oferty lody o smaku wanilii i czekolady z polewą wiśnio- wą. W kuwetach w witrynie lodziarskiej są udekorowane w taki sposób, aby grafika i jej kolory nawiązywały do barw klubu sporto- wego. Na lodach oczywiście znalazł się odpo- wiedni napis i zdjęcie piłkarza, aby nie było wątpliwości na czyją cześć lody powstały. Co ciekawe, świetnie sprzedają się nie tylko w sa- mym Mediolanie, ale też w innych włoskich miastach. — TP

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz